יום חמישי, 23 במאי 2013

התערוכות ככלי שיווקי מוביל

מכיוון שתערוכות הן בדרך כלל אירועים גדולים ורחבי היקף יחסית, המקבצים ביחד בעלי עניין דומה, הן למעשה מהוות כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. בעולם התערוכות ידוע, כי האפקט שמייצרת תערוכה על רמת החשיפה של מוצר, או טכנולוגיה מסוימת, הוא גדול מאד. לשם ההדגמה, בתערוכת EXPO 2000 העולמית, בה הציגו מדינות העולם, כל אחת בביתן לאומי משלה, נמצא כי הביתן הפופולארי של הולנד הכניס לכלכלה ההולנדית 700 מיליון דולר (!), פי 10 מעלות הקמתו.
המגמות העיקריות בעולם התערוכות מתחלקות על פי קהלי יעד ונושאי התצוגה. ישנן תערוכות העוסקות בנושאי טכנולוגיה ותעשיה, אשר על פי רוב פונות לאנשי המקצוע בתחום. למשל, ישנן תערוכות המקבצות את כל הטכנולוגיות והפיתוחים האחרונים לתחום הדפוס, החקלאות, או התעשייה. מן הסתם, בבחירת הקונספט לתערוכה כזו מושם דגש על המגמות החדשניות בתחום ועל הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר, על מנת שהתערוכה תהיה רלוונטית ואפקטיבית. זה אומר, שהצוות המפתח עוקב אחר מגמות בתחום באמצעות כתבי עת ופורטלים מקצועיים, תערוכות דומות המתקיימות בחו"ל וכדומה. הרעיון הוא, שהתערוכה תזמן חשיפה לכל מה שחשוב לאיש המקצוע לדעת, על מה שקורה בעולם התוכן המקצועי שלו כיום.

תערוכות מקצועיות לעתים מתרכזות בפלח מסוים של התעשייה או בענף תעשייתי מסוים, או שהן מקיפות יותר ומתייחסות לתחום רחב יותר. למשל, התערוכה הבינ"ל לחידושים והישגי טכנולוגיה, היא תערוכה רחבה המקיפה את כל תחומי התעשייה, על כל היבטיה. בתערוכה כזו יציגו החל ממכונות וכלים לייצור, דרך שירותים לתעשייה כמו אמצעי סימון, ועד חומרים לתעשייה כמו כימיקלים, צבעים וחומרי איטום. זהו אכן סופרמרקט ענק של אטרקציות, לכל מי שנוגע בתחום, אם כיצרן ואם כנותן שירותים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה