יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

צ'קליסט ליחידת תצוגה

השתתפות בתערוכה או בכנס גדול, אשר מתקיים במרכז הירידים, יכולה להוות אבן דרך חשובה במשיכת קהל חדש, מקומי או בין לאומי. יתירה מכך, הקמת  יחידת תצוגה הוא דבר בעל משמעות גם ביצירת תדמית ייחודית לכל בית עסק ולכל מותג.
חשוב לזכור שעצם הקמת יחידת התצוגה אין בה די. כדי להצליח באמת חשוב לדאוג לעשות זאת על הצד הטוב ביותר באמצעות התייחסות לגורמים הבאים:
  • עיצוב ונראות
  • חומרי עזר, שיווק ופרסום
  • הגורם האנושי
  • תקשורת ושפה

עיצוב ונראות

הדבר הראשון שיש להתייחס אליו בכובד ראש הוא כמובן עיצוב יחידת התצוגה מבחינה חיצונית. למעשה, יש לדאוג לא רק לשטח, חשוב גם לארגן נכונה את הסביבה הקרובה, לדאוג ללוגו גדול וברור, שילוט הסבר מאיר עיניים, פרסומים צבעוניים או אלמנטים אחרים שיכולים למשוך קהל. מנגינה ייחודית, שימוש במסכי פלזמה או דיילת חיננית שמזמינה את הקהל להתקרב ולהביט הם בהחלט חלק חשוב מיצירת נראות אפקטיבית. בין היתר כדאי לשקול:
  • שימוש במחיצות או קירות ליצירת מראה מבודל.
  • שימוש בתאורה רבת רושם, במיוחד בזמן תצוגה בשעות החשיכה.
  • שימוש בעזרי אודיו או וידאו.
  • שימוש בקישוטים, תמונות ודקורציות אחרות.
  • לבוש מתאים לאנשי המכירות, לעובדי התצוגה או לדיילות.

חומרי עזר

יחידת התצוגה לא תהיה מוצלחת באמת אם לא יעשה שימוש מיטבי בחומרי עזר מסוגים שונים. חומרי העזר נועדו לא רק לעודד את הקהל להתקרב אלא גם לאפשר לו השתתפות חווייתית, שתשאיר את החברה במודעות ובזיכרון. בין היתר מדובר על:
  • דוגמיות להתנסות
  • פרוספקטים ופלאיירים
  • קטלוגים ו/או ספרות מקצועית
  • כרטיסי ביקור
  • אביזרים ממותגים בהתאם לצורך, החל מעטים, דרך לוחות שנה או משטח לעכבר, וכלה בדיסק און קי או כל מדיה אחרת

הגורם אנושי והכנה מתאימה

על מנת להצליח, חשוב להשקיע בהכנה מתאימה ומוקפדת גם של העובדים שמלווים יחידת התצוגה. לא משנה אם מדובר על עובדי חברה או על עובדים שנשכרו רק לצורכי התצוגה, עליהם לשלוט בחומר מבחינה מקצועית ותדמיתית. הכנה מתאימה תכלול אספקה של רקע טכני, שליטה בחומרי העזר ובכל מאפייני יח' התצוגה. בין היתר יש להקפיד על:





  • עובדים אנרגטיים, חייכניים ואדיבים
  • לבוש מתאים, שיכול להיות ייצוגי כללי או כזה הכולל את שם החברה או מותג
  • שליטה בשפות, במידה ומדובר על תצוגה בינלאומית
  • בהקשר השפה, חשוב לא רק לוודא שהעובדים ישלטו בשפות זרות כגון אנגלית או שפות רלוונטיות אחרות (גרמנית, יפנית וכדומה). גם חומרי העזר והפרסום וכן המצגות או הסרטונים צריכים לפנות לקהל בשפות מתאימות.

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה