יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

5 כללי ברזל לארגון תערוכה מוצלחת

אתם מארגנים תערוכה, ובטוחים שהיא טומנת בחובה את מלוא הפוטנציאל להיות מעניינת ומפרה עבור כל מי שיגיע אליה. הבעיה היא שבתחום הזה, הפער בין הרצוי למצוי עלול להיות גדול מאד. דברים רבים עלולים להשתבש לאורך הדרך, כאשר תכנון נכון ומוקפד הוא בגדר חובה. הנה מספר כללים שיקרבו אתכם בצעדי ענק לעבר הפקת התערוכה המושלמת.

הכל מתחיל מהמיקום

אין זה משנה עד כמה התערוכה תהיה מוצלחת "על הנייר" – אנשים לא יגיעו אליה אם המיקום שלה יהיה בעייתי או מרוחק מדי. זו בדיוק הסיבה שרוב התערוכות בישראל נערכות באזור המרכז, שמציע כשלעצמו מספר מקומות מצוינים לקיום תערוכות. אם מעוניינים לקיים תערוכות בתל אביב, דומה כי אין בחירה אטרקטיבית יותר מאשר מרכז הירידים בגני התערוכה, בו התקיימו בשנים האחרונות כמה מהתערוכות החשובות ביותר.

הגדרת מטרות התערוכה

לתערוכה יכולות להיות מטרות שונות, ביניהן הצגת יצירות אומנותיות, חינוך, הקניית ידע או אפילו העברה של אג'נדה מסוימת לקהל היעד. אתם צריכים להגדיר ביניכם לבין עצמכם מהן מטרות התערוכה ולמי היא מיועדת, מה שישפיע הן על הפריטים שתציגו בה והן על פרמטרים אחרים: למשל, פעילויות לקהל לפני התערוכה או אחריה.

תערוכות בתל אביב
תערוכה במרכז הירידים תל אביב


הענקת ערך מוסף

אנשים שמגיעים לתערוכה מצפים להעשיר את עצמם, להתרשם ובעיקר – ללמוד. לגבי כל פריט שמוצג בה, אתם צריכים לחשוב לא רק האם להציגו, אלא גם באיזה אופן. חשבו מה המידע שאתם רוצים שיופיע ומהי הדרך הטובה להציג אותו, בהתחשב בקהל היעד ובאופי התערוכה. לפעמים המוצגים עצמם הם שמדברים, בעוד שבמקרים אחרים יש צורך בהסבר מילולי קצר לצד המוצג, במדריך אודיו וכן הלאה.

עיצוב

אחד המפתחות המרכזיים להצלחת תערוכה נמצא בעיצוב המרחב בו נערכת התערוכה. חשבו על האופן בו אתם הופכים את המקום למזמין יותר, ואת המוצגים עצמם לבולטים ולמרשימים: מתקני תצוגה מעוצבים, פריטי נוי המפוזרים באזור התערוכה, תאורה מחמיאה וכיוצא בזה. כל אלה תורמים לרושם הראשוני של המבקרים ולחוויה שלהם מהאירוע עצמו.

שיווק

זה לא כל כך נעים לארגן תערוכה ריקה, אך זהו סיכון שעלול להתגשם ושחייבים להימנע ממנו. אף על פי שלתערוכות מוצלחות יש פוטנציאל התפשטות מפה לאוזן, בדרך כלל תצטרכו להשקיע יותר מאמצים מכך כדי שהתערוכה תגיע לקהל הרחב. חשבו על מודעות חוצות, על פרסום באמצעי התקשורת או בעיתונות, על פעילות במדיה החברתית ועוד. נכון, פרסום כרוך בהוצאה כספית, אך הוא עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר הנוכחים בתערוכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה